חלק א’ – אמל”קים ותקציר
חלק ב’ – קצת קשקושים והיסטוריה (עם בלי עבר אין לו עתיד וכו’).
חלק ג’ – אין לי שם לחלק הזה אבל הוא מאוד חשוב לעלילה.
חלק ד’ – תכלס – איך אנחנו מנהלים קמפיינים בעברית עם עובדים וירטואלים מהפיליפינים
חלק ה’ – מתנות וחיבוקים חלק א’-
אמל”ק #1 היום עובדת פיליפינית בונה לי מודעות, עושה לי אופטימיזציה ומרימה לי דגלים בקמפיינים הממומנים שלי ומאפשרת לי להתעסק בחלק החשוב בעבודה: למצוא הזדמנויות חדשות ולהתמודד עם אתגרים שהם לא טכנים.אמל”ק 2# אתם יכולים גם – וזה תקף לכל תחום לא רק לניהול קמפיינים + מתנה בסוף הפוסט.חלק ב’-
לפני 4 שנים הייתי מנהל קמפיינים, בהתחלה מאוד אהבתי את העבודה אבל לאט לאט התחלתי להישחק.
אהבתי מאוד לקבל לקוח חדש, לפצח את הבריף, ולבנות אקוסיסטם ותוכנית עבודה שתומכת במטרות של הלקוח. המטרה הייתה להגיע למצב שיש לנו קמפיינים שעובדים וכל מה שנותר זה לתחזק אותם, לרענן קראייטבים ולעשות אופטימיזציה ולהעביר תקציבים בין הקמפיינים השונים שההוכיחו את עצמם לאורך זמן.
מאוד נהנתי “מהפיצוח” של הבריף, אבל מהר מאוד התחיל להימאס לי “מהתחזוקה” שנהייתה לי מאוד טכנית. תמיד האמנתי שמחר יכול להגיע מישהו שבחיים לא ניהל קמפיינים, אתן לו סט חוקים ומשימות והוא יוכל לבצע לפחות 90% מהתחזוקה. אותה “תחזוקה” של הקמפיינים ו-“המשימות השחורות” בסופו של דבר היו אחד הסיבות שהחלטתי לעזוב ולשנות כיוון.
חלק ג’-
פאסט פורוורד להיום – אני לא מפסיק להפריט משימות בספקטרום מאוד רחב של עשייה. בכל דבר שאני עושה אני מזהה את ה-90% מהמשימה \ רוטינה שהיא מאוד טכנית – בונה לה סט של חוקים של איך מבצעים אותה, ומעיף אותה כמה שיותר מהסדר יום שלי והולך להתרכז בדברים שבאמת צריך בהם את אלון (זה אני) ולא אף אחד אחר.
בסוף לא משנה כמה אנחנו מוכשרים\יצירתיים וכמה אנחנו חושבים שאנחנו מיוחדים כבעלי עסקים ושאי אפשר להחליף אותנו – בסוף בסוף, עשרות אחוזים מהעבודה שלנו היא טכנית ואין סיבה שלא נעביר אותה למישהו אחר שהזמן שלו שווה פחות משלנו. כן, יכול להיות שרק אנחנו יודעים לפצח בריף, לחשוב על הפתרון, ליצור ולאפיין את התהליך, אבל ברגע שעשינו את זה “ולמדנו על בשרנו” את הרוטינה – ברוב המקרים יהיה נכון להפריט את זה החוצה לעבוד שהעלות השעתית שלו הרבה הרבה יותר נמוכה משלכם (לא משנה אם אתם מרוויחים 100 ש”ח לשעה או 5,000 ש”ח לשעה).
חלק ד’-
לעניינינו – איך מורידים 75% מההתעסקות בניהול הקמפיין ואיך עושים לזה אאוטסורסינג נכון ל-VA מהפיליפנים (או כל עובד, אפילו ישראלי).
העסק שנדבר עליו, זה עסק שמתעסק בפתרונות אסתטיקה ללקוחות. רוב ההתעסקות בעסק זה להביא לידים לאנשים שמתעניינים בשירות.
יש לנו מספר קמפיינים בפייסבוק לקהלים שונים בפאנל. אחרי תקופה של הנדס און, ראינו שהדבר שעובד לנו הכי טוב זה סרטונים של לקוחות מרוצים שמתארים איך הם היו לפני ומראים איך הם נראים היום + בשילוב טקסטים רלוונטים למודעה לפי השלב בפאנל של הקהל:
קהל חדש – יקבל מסרים לקהל חדש, קהל שכבר מכיר את המותג – יקבל מסרים אחרים וכו’ וכו’.
בסוף, רוב ההתעסקות היא לקבל קריאייטבים חדשים, לעלות אותם בשילוב עם מסרים (טקסט) מאושרים, ליצור מודעות חדשות ולהחליף מודעות ישנות עם קראייטיבים שכבר נשחקו.
אז מה עשינו:
1. פתחנו קבוצת וואטסאפ עם החבר’ה שאנחנו מנהלים להם את הקמפיין. הם מעלים לשם סרטונים חדשים.
2. העובד הפיליפיני קולט את הסרטונים מקבוצת הוואטסאפ – לתיקיית דרייב + בנוסף מתעד את הסרטונים החדשים במסמך גוגל ספרד שיט שהוא מסמן מתי הסרטון נקלט והאם הוא עלה כבר (או עדיין לא) כמודעה חדשה לקמפיין בפייסבוק.
3. יצרנו מסמך מסודר עם כל המסרים המאושרים לשימוש בקמפיין לפי קהלים: מסרים לקמפיין של קהל חדש, מסרים לקמפיין של קהל קיים וכו’
4. הכנו סרטון מפורט ומסודר שמסביר צעד אחד צעד איך משכפלים מודעה חדשה, מחליפים לה את הסרטון, שמים לה את הטקסטים הרלוונטים ומפבלשים + מסמנים בקובץ ניהול שהסרטון החדש עלה כמודעה חדשה.
5. הכנו סרטון מפורט שמסביר עם איזה מחירים ללידים “אנחנו מוכנים לחיות” ועם איזה מחירים לא. מתי אנחנו עוצרים מודעה “ובתמורה” מפרסמים מודעה חדשה ובעצם איך אנחנו עושים אופטימיזציה ברמת המודעות.
6. את כל האמור בסעיפים 1-5 הורדנו למסמך שאנחנו קוראים לו SOP שמסביר צעד אחד צעד עם תמונות והסברים ברמת האיפה ללחוץ, איך מתנהגים בכל תרחיש ומתי אפשר לנשום:)
ככה אנחנו מורידים משימות: סרטונים מפורטים + הסברים שאי אפשר להתבלבל בהם ולבסוף קבצים ודשבורדים תומכים שהכנו, שנותנים לנו (בתור מי שמנהלים את האופרציה\קמפיינים) וויזביליות למה התבצע, מה לא – מה שמשאיר לנו רק לעשות מוניטורינג לפעילות.
*כמובן שאנחנו עושים מוניטורינג, עושים את זה בהדרכה, מוודאים שהעובד קלט את התהליך ולא ישר אומרים לו “סע לשלום המפתחות בפנים”.
אבל אחרי שבוע שבועיים של בטחון זה פא*ינג חוסך לנו כמה עשרות שעות בחודש – ותכפילו את זה ב-X חשבונות קמפיינים שאתם מנהלים.
זה דוגמה 1 מתוך מאות (אמיתי) תהליכים שהפרטנו בעסקים שלנו וללקוחות שאנחנו מלווים אותם בייעול תהליכים ואאוטסורסינג נכון ל-VA מהפיליפנים. אני יכול לדבר עוד שעות, איך עושים את זה נכון, איך מגייסים, איך מנהלים עובד וכו’ אבל גם ככה יצא פוסט ארוך.
חלק ה’-
ועכשיו לשלב המתנות:
להלן SOP לדוגמה שמראה איך מפריטים תהליך של העלאת מודעות חדשנות בקמפייני פייסבוק ל- VA מהפיליפנים.
בתמונה קפצתי לבדוק מה קורה עם ג’וזי – עובדת וירטואלית מהפיליפינים שאני עובד איתה מעל 3 שנים והיא העבודת הראשונה שהעסקתי והרבה בזכותה אני מצליח לעשות את כל מה שאני עושה היום. במקרה תפסתי אותה מעלה מודעות חדשות, עולם קטן:)
מאמרים קשורים:
- ארגון ושיטות ייעול תהליכים בעסק לזרימת עבודה אידאלית
- מיקור חוץ בפיתוח תוכנה, ככה חוסכים מאות אלפי שקלים…
- למה עסקים לא מצליחים להטמיע עובדים וירטואליים (VAs)…
- איך חסכנו ללקוח 60 אלף שקל בשנה ע"י מיקור חוץ של…
- איך "מורידים משימה" בצורה נכונה לעובד וירטואלי?????
- כיצד ליצור לידים עבור העסק העוזר הווירטואלי שלך