למה היה חשוב לנו לשלוח עוגת יומהולדת לקצה השני של העולם ואיך זה קשור לשימור מערכת יחסים בריאה עם עובדים וירטואלים לאורך זמן?
לגייס ולהכשיר עובד טוב זה בהחלט משימה לא פשוטה שאנחנו משקיעים בה עשרות שעות עם פאנל גיוס מורכב שעוזר לנו לדייק את העובד האולטימטיבי עבורנו או עבור השותפים שלנו. האבל האמת, שיש עוד חלק מורכב וחשוב לא פחות: שימור העובד.
עובדים וירטואלים מהפיליפינים הם בהחלט העובדים הכי מסורים, שירותיים ואמינים שיצא לי להכיר ואפשר להעביר חודשים ושנים שלמות בלי לטפח את מערכת היחסים איתם והם עדיין ידלוורו בצורה מרשימה.
אף על פי זאת, בתור אחד שעשרות אחוזים מהעסקים שלו מנוהלים ומתוחזקים ע”י עובדים וירטואלים אני יכול להגיד בביטחון שאין דבר יותר חשוב במערכת יחסים הזאת מכנות, שקיפות, תיאום ציפיות, פידבק חיובי והתעניינות אמיתית בבן אדם שמולך.
אז מה אפשר לעשות בשביל לטפח את המערכת יחסים עם העובדים שלכם ואיך זוכים באמונם:
1. תנו ימי מחלה, תנו ימי חופש בתשלום, ולפעמים גם מתן בונוס של כמה עשרות / מאות דולרים בחגים וחופשות, ימי הולדת, עמידה ביעדים או גדילה של עסק או אפילו באירועים מצערים שאפשר לעזור בהם (סופה, פטירה של בן משפחה קרוב וכו’).
2. פעם בחודש אנחנו עושים ישיבת צוות של שעה לעובדים במחלקה ומדברים שם על הכל חוץ “ממקצועי”, ומזמינים לכל עובד את האוכל המועדף עליו (בשווי של מספר שעות עבודה).
3. אל תדברו רק מקצועי: תשאלו מה קורה, תתעניינו בחיים האישיים שלהם, תנהלו שיחה אמיתית וכינה על האתגרים שהם מתמודדים איתם ביום יום. לשיחות בן אישיות כאלה יש ערך אדיר:
החיבור שנוצר, המחוייבות, ההיכרות שמעמיקה ועוד הרבה ערך.
לא בריא “רק לעבוד” עם העובדים שלכם. צריך גם לתקשר ולחוות ביחד דברים שהם לא מקצועיים – תעשו את זה וזה יקפיץ לכם את התפוקה.
לקרסטין אחת העובדות האהובות והמקצועיות שלנו הייתה יומהולדת שבוע שעבר.
בתמונה אפשר לראות סרטון שלה עם החברים והמשפחה מקבלת מאיתנו עוגה ששלחנו לה לקצה השני של העולם בשביל להזכיר לה שגם ביום הזה אנחנו חושבים עליה והיא חשובה לנו מאוד:).
מוזמנים לברך את קרסטין בתגובות, מי שמברך בברכה הכי יפה ומושקעת, מקבל שיחת ייעוץ או שפעם הבאה שהוא בפיליפינים אנחנו שולחים לו עוגה:)